«Καλά της Έκανε» - Μια Ηθοποιός στην Ελλάδα Δέχεται Επίθεση και Αυτομάτως οι Υποψίες Είναι Εναντίον της

H Σοφία Παυλίδου κατήγγειλε ότι έπεσε θύμα ξυλοδαρμού από τον συνάδελφό της Μάνο Παπαγιάννη. Και αμέσως, ενεργοποιήθηκε ο ελληνικός θεσμικός σεξισμός.



«Επέστρεψα στο καμαρίνι μου και έκλεισα την πόρτα. Σε δευτερόλεπτα ο κύριος Παπαγιάννης βρέθηκε να κλωτσάει την πόρτα του καμαρινιού μου και να μπαίνει μέσα, με άρπαξε από το λαιμό, με πέταξε κάτω». Η καταγγελία, οι μάρτυρες, η ιατρική γνωμάτευση φαίνεται δεν είναι αρκετά για να γίνει κατανοητό ότι έχει συμβεί κάτι σοβαρό: Οτι η ηθοποιός Σοφία Παυλίδου φέρεται να έπεσε θύμα ξυλοδαρμού από τον συνάδελφό της ηθοποιό Μάνο Παπαγιάννη μέσα στον εργασιακό της χώρο στο Θέατρο Χυτήριο μετά την παράσταση στην οποία πρωταγωνιστούν. Ο ίδιος αρνείται ότι τα πράγματα έγιναν έτσι. Και η ζωή συνεχίζεται, μαζί με τις παραστάσεις.

Για μία ακόμα φορά μία γυναίκα πρέπει να αποδείξει το αυταπόδεικτο, ακόμα κι όταν υπάρχουν στοιχεία, ιατρικές γνωματεύσεις και μάρτυρες που να στηρίζουν τις καταγγελίες της. Μιλάμε για μια περίπτωση που ήδη έχει πάρει την δημοσιότητα που της αξίζει. Δεν μιλάμε όμως για μια μοναδική περίπτωση. Είναι αναπόφευκτο να σκεφτούμε τι γίνεται σε ανάλογες καταστάσεις που δεν υπάρχουν ούτε μάρτυρες, ούτε ιατρική γνωμάτευση, ούτε δημοσιότητα. Όταν όλα αυτά συμβαίνουν πίσω από κλειστές πόρτες.

Την ώρα που στο Χόλιγουντ μία ολόκληρη εκστρατεία για τα δικαιώματα των γυναικών με αφορμή της καταγγελίες για σεξουαλικές παρενοχλήσεις, το γνωστό ως #metoo, καταφέρνει να συσπειρώσει γυναίκες, στην Ελλάδα ακόμα κι όταν τα πράγματα είναι οριακά, η βιομηχανία του θεάματος επιχειρεί να συγκαλύψει τα γεγονότα σαν να μην είναι δα και τόσο σοβαρά. Στα social media χρήστες γράφουν με χυδαιότητα ότι «καλά της έκανε» και ότι «εκείνη θα έκανε κάτι», καλλιτέχνες κρατούν σιγή ιχθύος, ο παραγωγός λέει πως και η ηθοποιός άφησε σημάδια στον συνάδελφό της, ενώ η διευθύντρια του θεάτρου δεν βλέπει λόγο να απολύσει τον πρωταγωνιστή και περιμένει από την Σοφία Παυλίδου να επιστρέψει στην δουλειά της λες και δεν έχει συμβεί τίποτα.

Η καταγγελία
Η ηθοποιός Σοφία Παυλίδου μίλησε στην εκπομπή Αποκαλυπτικά του «Ε» και κατήγγειλε το περιστατικό. «Την Πέμπτη το βράδυ γύρω στις 23:20 που τελείωσε η παράστασή μας ανέβηκα στο καμαρίνι μου και ο κύριος Παπαγιάννης που
το καμαρίνι του είναι βρίσκεται στον κάτω όροφο με ρώτησε για ποιο λόγο δεν είπα την ατάκα που συνοδεύεται με μια κίνηση γιατί δεν έκανα την κίνηση. Την ξέχασα; Και του απάντησα "δεν μου βγήκε, δεν το έκανα". Μου λέει "το έκανες επίτηδες επειδή εγώ ξέχασα να σου πω πριν μια ατάκα;". Λέω "είναι δυνατόν να πιστεύεις ότι σκέφτομαι με αυτόν τον τρόπο;". Και πάει στο πλατύσκαλο και τον βλέπω από κάτω, έχω οπτική επαφή με τον κύριο Παπαγιάννη που βρίσκεται στον κάτω όροφο. Μου λέει "θα σε γαμήσω πάνω στη σκηνή έτσι και μου ξανακόψεις αστείο". Και λέω "σε παρακαλώ μίλα πιο όμορφα". Μου λέει "αυτό που σου λέω θα σου γαμήσω ότι έχεις και δεν έχεις". Λέω "δεν μπορώ να μιλάω άλλο μαζί σου"», περιγράφει η κ. Παυλίδου και συνεχίζει: «Επέστρεψα στο καμαρίνι μου και έκλεισα την πόρτα. Σε δευτερόλεπτα ο κύριος Παπαγιάννης βρέθηκε να κλωτσάει την πόρτα του καμαρινιού μου και να μπαίνει μέσα, με άρπαξε από το λαιμό, με πέταξε κάτω, εγώ έπεσα πάνω στην καρέκλα γιατί είναι μικρό το καμαρίνι. Ευτυχώς δεν χτύπησα στο νεροχύτη παρά μόνο στη σπονδυλική μου στήλη και πετάγομαι στην καρέκλα. Έβριζε κατά τη διάρκεια και έλεγε "εμένα δεν θα μου κλείσει κανένας πόρτες θα σε γαμήσω παλιοπουτάνα, δεν θα μου ξανακόψεις αστείο" και μετά ήρθε ο συνάδελφος ο Σωτήρης Καλυβάτσης τον τράβηξε και τον κατέβασε κάτω».


Μετά από αυτό η ηθοποιός πήγε στο Ασκληπιείο Βούλας και της έδωσαν γνωμάτευση για τις κακώσεις που έχει υποστεί την οποία μάλιστα δημοσίευσε το Tlife και αναφέρει ότι έχει έχει κάκωση – θλάση γαστροκνημιαίου μυ αλλά και κάκωση στην οσφυική μοίρα. Έπειτα, κατέθεσε μήνυση για εξίβρυση, ξυλοδαρμό και σωματικές βλάβες.

Στον πλανήτη ελληνικό θέατρο
Το περιστατικό επιβεβαίωσε και ο συμπρωταγωνιστής τους Σωτήρης Καλυβάτσης μιλώντας στην ίδια εκπομπή του «Ε» αλλά και η ηθοποιός Κόνι Μεταξά. Από την άλλη ο παραγωγός Βασίλης Γκουρούσης άφησε αιχμές για το περιστατικό λέγοντας στα «Αποκαλυπτικά» ότι ο Μάνος Παπαγιάννης έφερε αμυχές στο πρόσωπό του: «Εγώ την άλλη μέρα που πήγα στο θέατρο είδα το πρόσωπο του Παπαγιάννη που είναι χάλια. Είναι μέσα στις αμυχές. Τη Σοφία δεν την έχω δει…». Ο ίδιος ο Μάνος Παπαγιάννης δεν έχει κάνει κάποια δήλωση, καθώς η δικηγόρος του δεν του επιτρέπει, είπε όμως of the record στην εκπομπή Πρωινό στον ΑΝΤ1 ότι δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο, διαψεύδοντας το περιστατικό.

Άξια σχολιασμού είναι κυρίως η στάση της διευθύντριας στο Χυτήριο, Βάσιας Παναγοπούλου, δεδομένου ότι και ως γυναίκα δεν φαίνεται να καταλαβαίνει τους λόγους που οφείλει να προστατέψει την εργαζόμενη στο θέατρό της και επικαλείται την δικαιολογία ότι θα αποφανθεί η Δικαιοσύνη για την υπόθεση, χαρακτηρίζοντας και φασιστοειδή όσους δεν συμφωνούν με την στάση της, σημειώνοντας στο προφίλ της στο facebook πως: «Ας συστηθούμε για άλλη μια φορά, λοιπόν: δεν είμαι δικαστήριο και δεν είμαι αστυνομία. σχετικά με το περιστατικό της Σοφίας και του Μάνου, λυπάμαι πολύ. όμως να με συγχωρείτε που δεν απολύω κανέναν - και ας μου ζητήθηκε να απολύσω τον Μάνο - και φυσικά περιμένω τη Σοφία την Τετάρτη στη δουλειά της. Αν κάποιος φταίει, θα τιμωρηθεί εκεί που πρέπει δηλ. στη δικαιοσύνη. Τάσσομαι στο πλευρό κάθε γυναίκας που μπορεί να υποστεί λεκτική, ψυχολογική ή σωματική βία - αλλά δεν είμαι δικαστής. υπερασπίζομαι την εργασία όχι μόνο όσων είναι επάνω στη σκηνή αλλά και όλων των εργαζόμενων στο θέατρο μου. Ήρεμα, λοιπόν και να σας ενημερώσω πως για οποιαδήποτε ζημιά υποστώ εγώ ή η επιχείρησή μου, θα διεκδικήσω τα νόμιμα. Αρκετά με τα φασιστοειδή που έχουν άποψη επί παντός επιστητού..!»

Μάλλον ο πλανήτης όπου τέτοιες συμπεριφορές καταδικάζονται, οι δράστες περιθωριοποιούνται και οι γυναίκες δεν αναγκάζονται να επιστρέψουν σε ένα τοξικό περιβάλλον εργασίας είναι μακριά από τον πλανήτη ελληνική σόουμπιζ. Kαι τώρα ας ποστάρουν κάποιοι συνάδελφοι της κυρίας Παυλίδου την ομιλία της Oprah στις Χρυσές Σφαίρες μιας που πουλάει, για να κάνουν την φεμινιστική πράξη της ημέρας και μην μπουν στην διαδικασία να τοποθετηθούν για όσα συμβαίνουν δίπλα τους, μην και χάσουν καμία οντισιόν για την επόμενη δουλειά τους. Φευ!

Μελπομένη Μαραγκίδου | www.vice.com/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα 10 θετικά συναισθήματα: Oδηγός για να νιώσεις χαρά

Σαρκασμός | Συν έκθεση πέντε καλλιτεχνών με αφορμή τον καρκίνο του μαστού

Εργασία: Προκήρυξη για την κάλυψη 8 θέσεων στο ΚΔΑΠ ΑμΕΑ του Δήμου Φλώρινας